Implementation Consultant I

Implementation Consultant I
Empresa:

Oracle


Implementation Consultant I

Detalles de la oferta

Implementation Consultant I:18000V8F Preferred Qualifications : Comunicación en idioma inglés y español, portugués de
Brasil es un punto opcional, pero no imprescindible (porque interactuara con
personal corporativo de otras regiones y personal local).

:
Disponibilidad horaria y para viajes (imprescindible,
porque las mayoría de los proyectos son en las propiedades/hoteles).

:
Auto motivación (debido a que experimentara
situaciones desafiantes).

:
Habilidades comunicacionales básicas (porque será
responsable de interactuar directamente con el cliente para el desarrollo de los
proyectos, así como también de realizar capacitaciones sobre el uso del
producto).

La búsqueda es orientada a dos clases de perfiles:

n Técnico: con
conocimientos básicos de redes, bases de datos, habilidades de troubleshooting
técnico de sistemas computacionales/informáticos (experiencia previa en
trabajos de soporte)

n Hotelero: con
conocimiento en sistemas de gestión hotelera y habilidades técnicas
(experiencia previa en manejo de sistemas de tipo PMS o centrales de reservas).

La definición formal, sigue a continuación:

Preferred
Qualifications

An Implementation
Consultant is specifically responsible for leading the installation
and training of Hotel Systems and associate interfaces for strategic projects
in your region. This role requires working closely with customers
and the Implementation team, and will be dedicated for designated projects
overseeing all project related matters. Effective utilization of
product knowledge and business skills is essential to ensure successful project
outcomes.

Key Performance
Indicators

Ensure the intended project scopes are implemented to
achieve successful Project outcome

Effectively communicate with Internal and External
Customers

Effectively report and monitor project progress

Duties and
Responsibilities

Responsible for leading installation and training of the
Hotel Systems and associated interfaces

Responsible for working in a consultative manner with the
customer and implementation teams to ensure the success of each assigned
project (projects must deliver the expected benefits and achieve the required
objectives)

Work closely with Implementation Managers for developing
project plans, detailed project schedules, identification of risks, contingency
plans and maintain close communication with Implementation Managers and
customers for project timeline, status, etc.

Responsible for identifying and scheduling project
deliverables, milestones, and required tasks

Responsible to provide regular project status and reports

Responsible for defining and maintaining the scope and
objectives of projects in conjunction with customers and the Operations team

Responsible for coordinating activities with the customer
and Implementation team to ensure projects progress on schedule

Other
Requirements

Willing to work overtime and public holidays as requested

Able to travel extensively and be away from home for
extended periods of time

Willing to work with a wide variety of cultures

Currently hold a valid passport

Any other tasks or duties as required by management from
time to time

Adhere to company standards, policy and procedure

Knowledge,
Skills and Abilities

Essential

Understanding of how IT solutions can assist hospitality
businesses, either through previous experience or through operational
experience in the hospitality industry

Minimum two years' experience
installing/configuring/training MICROS:Fidelio Software products in Latin
America

OR

Minimum of two years' experience managing projects
relating to the implementation of sophisticated enterprise software
applications, preferably in a leadership role

Previous training experience in the area of
theoretical/conceptual training

Knowledge of manual Front Office Management Procedures

Experience in Microsoft suite of products in particular,
Outlook,


Fuente: Tiptopjob2_Xml


Área:

  • Tecnologías de la Información / Tecnologías de la Información en General

Requisitos


Conocimientos:

  • PROGRESS

Ofertas Relacionadas

Maintenance and engineering manager lima, oh

Job Field: ENGI : Engineering and Technical Service Location: Lima, OH, US Company: BASF Corporation Job Type: Standard Job ID: EN_US_1802603 We are an equal...


Desde Basf - Lima

Publicado hace un mes

Jefe de proyectos comerciales (propuestas y licitaciones)

Nuestro cliente, importante Empresa dedicada al diseño, ingeniería, fabricación, montaje e instalación de tanques, equipos y demás productos fabricados en PRFV...


Desde Consultora Selectiva. - Lima

Publicado hace un mes

Administrador de redes

La Organización Educativa TRILCE con 37 años de experiencia en la enseñanza escolar y preuniversitaria dedicada a la formación de niños y adolescentes para el...


Lima

Publicado hace 24 días

Contador general

Nuestra empresa esta en búsqueda de Contador General: Requisitos: Contador Público Colegiado. Experiencia 5 años en puestos similares Especialidad en Finanzas...


Lima

Publicado hace 24 días